politiker, suck...

Har precis kollat lite på en debatt mellan olika politiker på fyran, och jag måste bara få uttrycka mig lite fult nu - hur blåst får man bli? Maud Olofsson, snälla, börja använda hjärnan. du är politiker. du ska väl ändå ha lite mer vett än så bakom pannbenet?
citat: 

"man är ju inte fullärd när man är under 23 år"

sen när skapades det en åldersgräns för hur fullärd man är? jag trodde det hade med erfarenhet att göra och vilken utbildning man valt. sen står hon och säger att nästan alla människor har kontakter som leder till jobb. tror hon verkligen att det är så enkelt, att man kan glida in på en räkmacka? om hon tycker att man ska få jobb genom kontakter och inte genom hur duktig man är på jobbet, vilken erfarenhet man har och vilken utbildning man har, vad är det för mening med att plugga då? jag har under tolv år pluggat och vet att jag har lika lång tid kvar, ska jag inte få ett jobb då för att arbetsgivaren inte är min pappa? jag tycker inte att jobben ska gå till de man känner, utan till de som är mest kvalificerade för jobben. annars kan dom ju slopa universitet, högskolor och gymnasier redan nu för jag tror inte att någon är beredd att satsa så lång tid av sitt liv, för att sedan inte få utdelning för det.
ska nog dra ut och skaffa mig lite kontakter!

Fick bli ett lite irriterat inlägg nu, haha. Malmö imorgon, lär bli trevligt tror jag! Sen kommer Martin hit och sover på kvällen, äntligen. Saknar honom för mycket nu. Vet inte hur många som ens läser det här, haha, men det hade varit trevligt om ni lämnade en kommentar! 

Godnatt :*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0